čtvrtek 23. listopadu 2017

ANGÍNOVNÍK čínský - bylina s nádhernými květy

Angínovník čínský je nádherně kvetoucí rostlinka - bylinka, jejíž přítomnost v našich domovech či zahradách se těší stále větší oblibě. Důvodem je její silná léčivá schopnost rozpouštět hleny, zahojit sliznici, vyléčit bolest v krku, zastavit angínu. 


Žvýkání čerstvých listů léčí angínu, bolesti v krku, záněty dutiny ústní, záněty dýchacích cest, zahlenění, nachlazení.
List přežvykujeme maximálně po dobu půl minuty, zbylý obsah vyplivneme.

Z listů si můžeme připravit odvar, který používáme jako kloktadlo k výplachu krku při bolestech nebo zánětu. Čerstvé listy natrháme na menší kousky a zalijeme vroucí vodou - necháme vyluhovat po dobu 15-20 minut, pod pokličkou.

Upozornění: Angínovník čínský je mírně toxická rostlina, tudíž alergici by měli být při užívání velmi opatrní.

Cesta léčení s angínovníkem 

Angínovník jsem si zakoupila jako bylinku - rostlinku, se záměrem vyzkoušet jeho vlastnosti. Rostlinku jsem koupila v období brzkého jara, zasadila jsem do naší bylinkové zahrádky, vedle rýmovníku a žen-šenu. Asi po dvou týdnech - což je doba, kdy už je rostlinka spojena se svým novým okolím, jsem ji šla "otestovat". 

Moje seznámení se s bylinami je trochu jiného rázu ... Nic si o nich nečtu, nevytvářím si žádné předsudky - ať již pozitivní či negativní. Vlastním seznámením a ochutnáním se informace vždy dostaví. 

Samotný proces seznamování se s bylinou mě vede v časové ose dosti nazpět ... stávám bytostí z "doby kamenné" ... takže očichávám, prohlížím, drolím listy a zase očichávám - a nakonec přežvýkám. Přežvýkanou bylinku vyplivnu - nepolykám.

Asi po minutě se dostavila léčivá síla - ovšem takovou sílu jsem nečekala. Můj krk byl doslova "umrtven", necítila jsem ani polknutí. Silné antibiotikum přírodního charakteru účinkovalo okamžitě. Do plic mi najednou začalo plout více "čerstvého vzduchu", ve kterém byly cítit vůně bylin a rostlin z těsné i dalekosáhlejší vzdálenosti. Doslova jsem cítila, jek se plíce plní kvalitním vzduchem - proudil do mne vzduch úplně jiný, byl výživnější, čerstvější a plnější. Dutiny se napínaly - pročišťovaly ..., což byla informace, že angínovník je bylinkou vhodnou při nachlazení, rýmě, kašli. Po žvýkání jsem cítila velmi příjemné aroma, vycházející z mých úst. Byla to plná, bohatá vůně bylin - osvěžující a příjemná. 
Pro zuby byly zase velmi přínosné silice z byliny - odstraňují případný zánět, čistí, vytvářejí příhodné klima v ústech. 

Angínovník jsem měla možnost vyzkoušet i na mém osmiletém synovi, který měl náběh na angínu. Středně silná bolest v krku ho přešla během dvou dnů. Synovi jsem angínovník podávala jen jednou denně, na 5 zubních skusů a vyplivnout. Je však potřeba, aby část "šťáv" prošla krkem. Jak se léčit bez antibiotik jsem kratičce popsala v níže uvedeném článku.

Zábaly z angínovníku 

Vyvinutá receptura z "mého bylinného šuplíku" ...
Asi dva čerstvé listy angínovníku rozdrtíme ve hmožíři - osobně používám z přírodního onyxového kamene, je možno i porcelánový nebo dřevěný - ten ale "pojídá" účinné silice a šťávy z čerstvých bylinek. Rozdrtíme listy a přidáme olivový olej, promícháme - vytvoříme takovou hustou kašičku, kterou rozprostřeme na gázu a přiložíme na krk. Zázraky se dějí.

Přeji úspěšné léčení přírodní cestou, myslí a vnitřním vedením ... S láskou, Šárka 

Přidávám několik fotek nádherně kvetoucího angínovníku ze zahrádky. Na zimu je nutno přendat do domu - umrzl by. Na jaře s ním zase do zahrádky. Rozrůstá se, takže s láskou můžete rozdávat sazeničky ...  Je možno sbírat i semínka.









Žádné komentáře:

Okomentovat